sobota 25. dubna 2015

Spartan Race

Ahoj :)

Konečně zase víkend, že? Venku to konečně vypadá na jaro, chvílemi i na léto. Mám takový pocit, že s příchodem jara mám více energie, i když tu mám vždycky :D, lepší náladu, větší chuť jít cokoliv dělat :)
A už konec těch mých keců, pojďme zpět k tématu.
Mým prvním závodem měl být zimní Spartan race 24.1., ale to bohužel nevyšlo. Když jsem se dívala na fotky, musel to být úžasný zážitek. No, třeba příště :)

Co je to Spartan Race? 

Spartan Race je překážkový závod, který je určen pro milovníky extrémních závodu nebo výzev a je rozšířen po celém světě. Dokonce se dostal i k nám do ČR, kde se úspěšně drží už nekolik let :) Mám pocit, že se u nás poprvé konal v roce 2013 v Momínci.
Pokud máte rádi bláto, vodu, totálně promáčenou cestu, vyčerpání, náročné dráhy i překážky, promáčené oblečení tak tohle je závod přesně pro vás!
A jaká je vlastně cíl závodu? Vytvořit seriózní výzvu pro odhodlané sportovce, kteří hledají alternativní vytrvalostní závodPodle mého názoru nejde ani tak vyhrát, ale doběhnout to a mít radost ze svého výkonu :) Samozdřejmě každý člověk startuje s jiným cílem.
Můžete běžet i v elitních vlnách s těmi nejlepšími, jestli máte odvahu :) Elitní vlny startují vždy jako první.
Pokud nechcete startovat sami, založte si vlastní team, kde se budete navzájem podporovat a pomáhat si. Kdybych měla k sobě parťáky, hned založíme nějaký team, ať je i sranda :D
Na trať jsou závodníci posílání ve vlnách po 30 minutách. Jedna vlna obsahuje 250 závodníků.
Závodník musí mít minimálně 15 let.
Po trati by měli být rozmístěni fotografové, takže se nebojte, že nebudete mít vzpomínky a že se neuvidíte, jak se brodíte blátem a špinavou vodou :D

Po celé trati jsou překážky např. hod oštěpem, přelézání stěny, plazení se pod ostnatým drátem, které musíte zdolat. Na některé máte pouze jeden pokus, takže se snažte! :D Za nedokončení nebo nesplnění překážky vás čeká krásných 30 angličáků jako trest :) No, tak to abych se snažila :D Na některé překážky máte neomezený počet pokusů, ale musíte je prostě splnit, jinak nemůžete pokračovat dál.

Cena startovného se pohybuje od 39 eruo do 69 euro. Čím dřív se zaregistrujete, tím levnější máte starovné a tím míň vaše peněženka pláče :D . V ceně startovného je tričko Spartan Race, pozávodní párty a medaile pro ty, kteří závod dokončí.
Jsou tři druhy závodů podle náročnosti. Spartan Sprint, Super Spartan a Spartan Beast. Existuje ještě čtvrtý druh závodu, Spartan Death, ale ten se u nás nepořádá. Pro děti je udělaný přímo Spartan Kids, což vidím jako velkou výhodu.
Na konci každého závodu přeskočíte oheň a dostanete na krk zaslouženou medaili.

SPARTAN SPRINT

Spartan sprint je nejmíň náročný závod. Zvládne ho každý začátečník, věřte mi :)
Trasa měří minimálně 5km a je připraveno 15 překážek. Na tento typ tratě se právě chystám, chci zkusit jaké to je, a popřípadě ještě na podzim zkusit Super Spartan nebo i Spartan Beast, což by pro mě znamenalo trifectu. :) (Trifecta je vysvětlena níže)

SUPER SPARTAN

Trať je drouhá minimálně 13km s minimálně 21 překážkami po celé dráze. Jak už můžete poznat, závod má střední náročnost. Je určen pro trénované jedince, kteří chtějí posunou své hranice.
Po Spartan Sprint je to moje druhá meta, tak snad se to splní :)

SPARTAN BEAST

No a dotáváme se k nejnáročnějšímu typu závodu, který se u nás pořádá, a to je Spartan Beast. Trasa už není jen pár km, ale minimálně krásných 20km běhu a minimálně 26 překážet, které vás budou čekat na trati. To už stojí za to ne? :D


SPARTAN DEATH

Pokud tento typ závodu doběhnete, jste nejspíš polomrtví :D Trvá totiž 48 hodin!!! Nedokážu si představit, že někde běžím 2 dny. V ČR se nepořádá.
Závod je určen pro hodně, hodně, hodně trénované jedince, kteří mají opravdu odhodlání a nejsou to žádné posery :D


SPARTAN KIDS

Sparťani nezapomněli ani na děti :) Na každém závodu je vytvořena malá trať pro děti, které chtějí být Sparťani. Děti je možné registrovat na místě.
Obtížnost a délka trasy je rozdělena do věkových kategorií. Věková kategorie je 4-13 let.
4-8 let závodí na trati dlouhé 750m
9-13 let závodí na trati dlouhé 1,5 km


TRIFECTA

Sparťan, který za jeden kalendářní rok dokončí všechny tři typy závodu, tzn. Spartan Sprint, Super Spartan a Spartan Beast, má nárok na medaili trifectu.


Informací bylo už dost, ne? Teď vám prozradím, na co se chystám já a jak se připravuji.

MŮJ PRVNÍ SPARTAN RACE - LITOVEL 6.6.2015 


Minulý rok jsem se rozhodla, že se nějakého podobného závodu zúčastním. Miluju výzvy, takže konečně něco pro mě :D.

Přihlášku jsem posílala už koncem února, protože bylo nejlevnější startovné. Každý měsíc se startovné zvyšuje o 10 euro, takže čím dřív, tím líp pro peněženku. Ale pozor, jestli chcete po registraci zrušit svůj start, peníze vám vráceny NEBUDOU!

Běhat chodím poměrně často, ale není to jenom kvuli závodu, ale proto, že mě to moc baví. Nikdy jsem neměla problémy s dlouhými trasami díky tomu, že jsem dlouho hrála fotbal.
Angličáky trénuju každý den, udělám jich 30 a změřím si čas. Každým dnem se snažím zlepšovat :)
Když jsem vyplňovala přihlášku, rozhodla jsem se startovat 10:30.
Mým letošním cílem je zúčastnit se Spartan Race a doběhnout ho do 1 hodiny 10 minut, což je reálné :) 
Už datum 6.6. mi naznačuje, že tento den bude vyjimečný! Těším se na to všechno bláto, na tu atmosféru a hlavně na pocit, až doběhnu do cíle plná endorfinů :)
Litovel jsem si vybrala, protože je poměrně blízko mého bydliště, tak proč toho nevyužít, ne? :) Třeba se mi podaří tento rok získat i trifectu :)



Můžete mě sledovat i na FACEBOOKOVÉ STRÁNCE
Kdo se taky chystá na nějaký Spartan Race?
Tak šup, šup. Registujte se! :) 
SPARTAN RACE

Přeji krásný zbytek víkendu a hlavně všechno s úsměvem :) 
Wendy

Žádné komentáře:

Okomentovat